APa MoMmY SeLaLu CaRi DaLaM FReeZer | CaBaRaN7HaRi iNsTaBLoG EfGkBbA

Mommy baru masuk cabaran hari ke empat. Apa mommy selalu cari dalam freezer? Selalu tu bermaksud berulangkali. Mommy kalau berulangkali buka peti sebab nak amik ketul ais. 


Tahu ais tak elok tapi makan jugak? Ais yang dibuat kat rumah lagi baik dari ais di kedai tau. Kat kedai ais diletak bahan kimia supaya cepat keras. Bahan kimia tu yang tak elok sebenarnya.

Dah tahu tak elok, minum juga ais. Grrr.. 

Mana aci kan? Takkan kita tukang buat air ais je. Mesti la nak minum sekali. Kalau nak suruh berhenti, kena suh daddyG berhenti minum ais juga! hahaha


CaBaRaN iNsTaBLoG 7 HaRi EfGkBbA 
<Klik tajuk dibawah untuk tengok cabaran yang lepas>
5. DrAMa TV / MoViE FeVeReT - 5oCt
6. BReaKFaST WaJiB AnDa - 6oCt
7. GaDgeT TeRCiNTa - 7oCt


Ini cabaran seronok untuk memeriahkan blog. Sambil-sambil mengenali blogger yang tak pernah bersua muka, juga yang selalu berjumpa. Dah jumpa selalu pon kita tak tahu apa kegemaran mereka. Jika dinilai dengan baik, maka baik lah penerimaan orang lain. Dengan cabaran ini, mommy boleh kenal rakan blogger mommy punya feveret. Dengan segala aktiviti yang mommy buat lah mommy akan lebih mengenali dan lebih dekat dengan mereka.

#CaBaRaNiNsTaBLoG7HaRiEFGKBBA 
#EfGKbbA
#ExChANgeFeEdGrOuP
#KeLAbBLoGgErBeNAsHaARi

13 comments:

  1. huu. sy x suka sebab selalu frust. bila ngidam nak mnum ais, asal bukak je, tengok x refill. grrr

    ReplyDelete
  2. habis dalam peti ais diselongkarnya. ops #emojimonyettutupmulut

    ReplyDelete
  3. Owh ais cube ni ingatkan pcl masa dulu jaga hanis waktu dia selalu kacau mama time bukak puasa, letak semangkk ais dan bagi dia main..setteled ! tak kacau dah..

    ReplyDelete
  4. amalll..jgn ikut mommy makan ais tau..hihihi

    ReplyDelete
  5. Rumah kami tak dak ais....hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguih la xdak...sbb xelok pon..hihi

      Delete
  6. ais ketui memang tak leh pisah la mommy..khaty pun cari juga dalam freeze

    ReplyDelete
  7. wah kak irra kita sama. hehe ais ni sedap best je klau mkn macam tu je. >__<

    ReplyDelete