Resepi telur dadar mudah untuk memikat suami

Alaaa pikat suami dengan telur dadar je? Alhamdulillah saya punya suami yang tak terlalu demanding. Kalau di tanya "Sayang nak makan apa?". "Telur dadar sosej lah."

Rahsia pikat suami dengan masakan adalah memasak makanan kegemaran suami. Macam suami saya, dia suka makan sosej. 

Resepi telur dadar mudah untuk memikat suami

Bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat telur dadar:
- Telur ayam(bergantung kepada berapa jumlah hidangan dan berapa orang nak makan. Biasanya mommy guna dua biji telur ayam kampung)
- Garam secukup rasa
- Gula secubit
- Bawang besar di potong dadu
- Ubi kentang di potong dadu
- Carrot
- Capsicum(lada benggala)
- Sosej di potong kecil

link

Goreng telur dadar dengan minyak zaitun.

Resepi telur dadar mudah untuk memikat suami

Telur dadar begini di makan bersama nasi panas-panas, suami boleh makan menambah-nambah. 


20 comments:

  1. ya allah sumpah menggiurkan ehe nnt qila buat utk future husband hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee..sekarang buat tuk diri sendiri pon boleh

      Delete
  2. Replies
    1. best best...kak irra xde daging, ayam pon xde...feveret husbaand sosej tu ada sosej tu

      Delete
  3. Replies
    1. mesti la...tengok la sapa yg masak..heheee

      Delete
  4. Replies
    1. sila buat kc..hehe kc buat mesti lagi sedapp

      Delete
  5. Replies
    1. sedap abe...cuba try buat...dap sungguh

      Delete
  6. menariknya..mmg terus terpikat lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee....bg lauk ni hari2 xpe..makan telur jela keje,.haha

      Delete
  7. letak sosej? oke oke.. nak try jugak la nnt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anis minat sosej letak sosej..kalau xminat leh letak ayam or daging

      Delete
  8. Replies
    1. boleh la cuba nanti.hehe sedappp...husband kalau dapat ni terus makan bertambah

      Delete
  9. wahh colourful nya adunan telur tuh :D nampak lazat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee...letak capsicum hijau merah oren..tu yg jadi cantik n sedap nak makan

      Delete
  10. kalau KG masak cengini asben KG ckp KG nak gemukkan dia..heheh

    ReplyDelete
  11. hahahaa..husband irra makan camni selalu pon xpe..heee lgpon dia badan xnaik

    ReplyDelete