Cabaran Hari 4 | Buku Kegemaran Mommy Irra

Mommy Irra masih lagi menyahut Cabaran 30 Hari #KelabBloggerBenAshaari. Wahh cabaran ini dikira sangat mencabar kerana mommy Irra dah tak sempat nak belek buku dah. Buku kegemaran??

Okey mommy Irra dah dapat idea. Buku kegemaran Mommy Irra adalah Buku MERAH. hahahaha.. Oi dah nak masuk buku ke-3 tau...

Buku MERAH Adam Rayyan dan Anis Insyirah :D

Buku merah ini sangat penting. Banyak sangat ilmu buat bakal-bakal ibu. Semua perkara dari awal kehamilan sehingga hari bersalin. 8 hingga 9 bulan buku ini akan di bawa ke mana-mana. Bila dah masuk 8 bulan kandungan, hari-hari kena buka buku ni. Setiap masa kena alert dengan baby dalam kandungan dan catit dalam Buku MERAH. hahahaa sebab tu ia menjadi buku kegemaran.

Antara ilmu berguna buat bakal ibu.

Yang ni pon sangat penting. Tapi mommy Irra selalu tak ikut. Huhuu

Mommy Irra dah kahwin lebih 3 tahun 10 bulan dan dah ada Buku MERAH yang dah macam belacan 2 buah. Buku yang ke 3 on the way. Hik

Bila mommy Irra imbas kembali zaman dulu-dulu. Zaman tak tidur semalaman kerana membaca novel. Sanggup habiskan novel sampai ke pagi. Janji cepat habis. Dan Novel yang memang berulang kali baca dan melekat adalah OMBAK RINDU.


Gambar ehsan google. Novel pinjam kazen punya je. Biasa la zaman budak2 hingusan mana ada duit nak beli novel. 


Cabaran 30 Hari #KelabBloggerBenAshaari

Hari 1 | Gambar Terkini dan 5 Fakta Tentang Diri Mommy Irra
Hari 2 | 5 Cara Memenangi Hati Mommy Irra
Hari 3 | Sesuatu yang Menguatkan Mommy Irra


24 comments:

  1. novel feveret anis jugak nie kak ira.. bace ulang2 kali..hihi..

    ReplyDelete
  2. 3 tahun kawen 2 buku merah..nampak nya betul la buku merah tersenarai sebagai buku kegemaran .ekekeke

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..buku favorite akak juga..ada masa akak akak buka dan belek..nanti anak-anak dah besar boleh serahkan kepada mereka pula...

    ReplyDelete
  4. hikss, buku merah :p , ombak rindu tu memang semua or sukaaa kan =)

    ReplyDelete
  5. buku pink tuh pun buku feveret kite jugak tp buku feveret kite tuh baru satu..hehee..

    ReplyDelete
  6. Haaa... buku merah tu suke gak belek2 dulu... anak 1st kannn... excited die lain macam... hahaha

    ReplyDelete
  7. Buku merah ooo baru tau..kna bwa g mana2 kalau dh 8bln

    ReplyDelete
  8. Hahaha unik betul buku kegemaran akak.. hehe ombak rindu satu2nya novel yang ena layan.. yang lain tak layan

    ReplyDelete
  9. ha ha ha buku merah yer... kita tak ada buku merah buku biru adalah.... unik unik... oh ombak rindu tu iolss is suka jugak...

    ReplyDelete
  10. Bila turn aten nak dpt bku merah pulakkk. Hikhik

    ReplyDelete
  11. Hahaaa.. nanti dkna folow buku merah ni hehe

    ReplyDelete
  12. Wow buku merah. Bila pulak nak lihat balik buku merah ni.
    Hehehe

    ReplyDelete
  13. Ibu yg menitik beratkan anaknya.. hee

    ReplyDelete
  14. Alahai.. Eraz pun ada satu.. Zara Faleesya punyer.. Hehe..

    ReplyDelete
  15. Masih lg diguna kaedah sama sampai sekarang ni irra, dunia dah maju..buku merah tetap macam tu jgk..dulu pun time anak² pcl pun dok belek jugak..tlg mamaD tick mana yg patut haha.

    ReplyDelete
  16. Ombak rindu tu buku pemes masa zaman sekolah! hahah

    ReplyDelete
  17. teringin nak ada buku merah..ehh bukan orang panggil buku pink ke kakk???

    ReplyDelete
  18. Ada kelainan tu minat buku merah! Hai bila agaknya akak nk boleh bukak buku merah nih :-)

    ReplyDelete
  19. novel peberet KM jugak ni ira... waaaa... dah masuk 3 buku merah... hehe...

    ReplyDelete
  20. Hahaha buku merah belacan sebagai koleksi xD

    ReplyDelete