Pengalaman menginap di Wad Kelas Kedua Hospital Shah Alam

Masuk malam ni dah 4 malam la mommy menginap di Wad Kelas Kedua Hospital Shah Alam untuk Tahun 2020 kerana sakit yang menyerang secara tiba-tiba di bahagian perut. Cerita terperinci tentang sakit perut mommy cerita next time ya. 

Sakit yang tak boleh di bawa berbincang ni, mati kutu juga la suamiku tercinta. Maka keputusan yang diambil adalah menyerahkan kepada yang lebih pakar. 
Im still 33

Ok, mommy nak share lah. Berada di wad berbeza memberi pengalaman berbeza dari pelbagai segi. Beberapa hari lepas mommy menginap di wad bedah. Sekarang di wad lain. Apa yang berbeza tu?

1. Makanan (makanan nombor satu eh hehe)
Lain wad lain menu dan lain rasa makanan. Belum masuk lagi bab setiap pesakit ada DIET masing-masing.

Jangan ditanya siapa yang masak. Tak sempat nak tanya siapa yang masak. Sampai ja menu terus nak makan. 

Mommy juga dah diberi arahan oleh nurse jangan makan menu dari luar. Haha!

Yang mommy nak highlight kat sini, makanan untuk wad kedua mommy masuk ni semua SEDAP. 
Sarapan pagi
Makan tengahari
Minum petang
Makan malam

Nampak sedap tak? Serius sedap. Memang menu sihat untuk mereka  yang kena diet.

2. Layanan
Layanan dari doktor, nurse, staff semua ok. Cuma kadang kadang ada lah macam roller coaster. Eh nurse ni sekejap ok, sekejap lain macam. Haa biasalah tu. Manusia kan. Apa pon kalau rasa tak ok, just let them know. 
Contoh nurse cucuk kau kuat giler. Cakap je la "Tadi nurse cucuk saya kuat sangat. Sakit jari saya." Then untuk kali ke seterusnya nurse tu cucuk lebih berhati-hati. Kesian jari montokku ini. Sudah la kali ni aku kena cucuk dekat jari, tangan, pelipat lengan(biasa dah), bontot. Haih semua tempat kena. Semua cucukan sakit. Lebih-lebih lagi cucuk bontot sampai berderaian air mataku ini. Sakitnya ubat tu masuk ke dalam badan.

Wad Kelas Kedua

Ditempatkan di wad kelas kedua. Bilik berhawa dingin, 4 orang. Sangat selesa. Tak boleh compare dengan wad kelas ketiga sebab tak ada pengalaman penempatan di wad kelas ketiga.

Selesa macam mana pun, tak ada la kau terbongkang lena sampai pagi. Sekejap-sekejap nurse datang check kau. Atau nurse datang check roomate kau. Tak pon as usual terjaga sebab kau tersedak air liur. Hah yang ni taktau lah kenapa rajin benar lah tidur tersedak air liur. 
Muka boleh senyum sebab dah tak sakit

Sekarang perut dah baik dari sakit. Sakit yang dekat rumah tu buat perut cramp. Kira nya keluar dari wad lepas ni aku tak boleh banyak berjalan. Kena bedrest je. Tak boleh buat banyak kerja. 

Ini bukan manja. Ini namanya badan kau tak boleh tolerate dengan pergerakan. Yang menanggung sakit bukan diri sendiri sahaja. Suami pon susah bila mommy tak ada. Daddy nak kena cuti untuk jaga dan uruskan anak-anak. Mujur juga lah daddy terer handle 4A. Daddy kan nak anak ramai, wajiblah terer.. hehe 

Doktor pakar kata "Puan boleh balik, kalau sakit puan datang semula". 4 malam mommy kat wad dah ni, harap tak check in lagi la. 

Jumpa lagi lain kali ye. Ada rezeki mommy update apa lah sakit mommy ni. Yeay! Nak balik rumah! 



1 comment: