Tukar Shampoo kepada Watsons Treatment Shampoo Yogurt

Tukar Shampoo kepada Watsons Treatment Shampoo Yogurt | Masalah kulit kepala mengalami gegatal sangat merunsingkan mommy. Tangan pon gatal menapak di kepala.. Selalu menggaru kepala akan menyebabkan kuku kotor. Sudahnya, persekitaran akan turut menjadi kotor dengan habuk dan rambut yang bertebaran di lantai. Nak pergi buat rawatan rambut di salun memerlukan kos yang agak tinggi dan juga kekangan masa.. Sibuk sangat bulan puasa ni.. Hurmm what should i do? Hati terusik apabila melihat Watson Treatment Shampoo Yogurt setelah mommy google "treatment shampoo". 

Terdapat 5 jenis Watsons treatment shampoo iaitu:-
Treatment Shampoo Yogurt
Treatment Shampoo Avocado
Treatment Shampoo Honey
Treatment Shampoo Milk Portein
Re-energising Treatment Shampoo Pomegranate 
Mommy ingin mencuba Watsons Treatment Shampoo Yogurt kerana rambut mommy yang agak kusut. Kena cuba ni!

Manfaat Yogurt Untuk Rambut

Pasti semua sudah sedia maklum bahawa yogurt asli adalah makanan yang baik. Rupanya suku India Kuno menggunakan yogurt untuk rambut dan kulit.

Yogurt boleh membantu merapikan rambut dan membuat ia lebih mudah diuruskan kerana yogurt mempunyai pelembap. Ia membantu membaiki rambut yang kering dan rosak.

Yogurt mengurangkan rambut gugur. Antara sebab keguguran rambut berlaku adalah folikel rambut tidak menerima khasiat yang betul. Kehadiran vitamin B5 dan D dalam yogurt membantu menyuburkan folikel rambut. Ini akan membantu mengelakkan keguguran rambut.

Yogurt boleh merawat kelemumur. Kelemumur adalah masalah biasa. Salah satu punca utama kelemumur adalah kulat. Jangkitan kulat boleh membuat kulit kepala menghasilkan kulit tidak stabil. Yogurt, yang merupakan anti-kulat semulajadi, membantu membuang semua tanda-tanda kelemumur.

Jadi pilihan yang terbaik buat mommy adalah treatment shampoo yogurt. Selama ni mommy guna Shampoo jenama XX. Beberapa kali bertukar jenama lain. Nampak gayanya XX pon dah kurang memberi hasil apabila mommy mulai kerap gatal kepala. 
Watsons Treatment Shampoo Yogurt
Tukar shampoo kepada Watsons Treatment Shampoo Yogurt

Tukar Shampoo kepada Watsons Treatment Shampoo Yogurt 

Watsons Treatment Yogurt mengandungi bahan-bahan yang melembutkan, menyuburkan dan menjadikan rambut licin secara mendalam. Kehadiran Yogurt untuk lebih menyamankan. Manakala Pro-Vitamin B5 supaya rambut lebih lembut dan licin.

Salon di rumah dengan Watsons Treatment Shampoo Yogurt 

Dengan Watsons Treatment Shampoo Yogurt, mommy boleh buat treatment rambut di rumah sahaja. Caranya:-
1. Basahkan rambut. Gunakan Watsons Treatment Shampoo Yogurt. Urut kulit kepala selama 5 minit.
2. Bilas rambut hingga benar-benar bersih dari buih-buih sabun selama 5 minit
3. Untuk hasil yang optimum, mommy gunakan Watsons Treatment Wax Yogurt. Selepas mencuci rambut, keringkan dengan tuala untuk membuang air yang berlebihan.
Watson Treatment Shampoo & Wax Yogurt
4. Ratakan Watsons Treatment Wax Yogurt ke rambut basah dan urut. Biarkan selama 5-10 minit kemudian bilas dengan teliti. 
5. Siap!

Harga Watsons Treatment Shampoo dan Wax Yogurt sangat berpatutan dan berbaloi dimiliki.

Selalu mommy gunakan shampoo untuk mencuci rambut dan kulit kepala, sekarang mommy boleh buat treatment rambut sendiri di rumah.

Dengan Watsons Treatment Shampoo Yogurt bukan sahaja menghilangkan gegatal di kulit kepala, malah menjadikan rambut mommy lebih segar dan lembut.

Mommy juga boleh buat treatment rambut untuk suami tercinta. Merawat rambut dan kulit kepala suami di samping dapat bermanja-manja(ahhh jeles la tuuu hahahaa)
Shopping spree dengan fasha sandha

Kempen Tukar dan Jimat dengan Jenama Watsons

Watsons juga memberi peluang kepada semua untuk memenangi peluang eksklusif shopping spree dengan Fasha Sandha. Mommy punya exicted siap terus mendaftar sebagai ahli Watsons. Kali ini mommy tukar shampoo kepada Watsons Treatments Shampoo Yogurt sahaja dulu. Mommy dah rancang nak buat belian barang lain seperti mandian dan macam-macam lagi keperluan harian di Watsons. Harganya pon lebih murah.

Kalau korang tak sempat nak menjejaki Watsons, boleh lah beli secara online http://www.watsons.com.my

11 comments:

  1. banyak manfaat yogurt untuk rambut ye. dulu selalu baca tips letak plain yogurt kat rambut. skrg tak payah sebab dah siap dengan shampoo sekali.

    suka jugak barangan watson. handwash, body wash. tak pernah try shampoo dia

    ReplyDelete
  2. Rambut ni pun bermasalah jugak..kena cari syampu yang sesuai

    ReplyDelete
  3. Wahhhh...watsons dah syampu sendiri la....

    ReplyDelete
  4. sure rambut kita jadi lembut dan fully nutrien guna yogurt shampoo

    ReplyDelete
  5. Part palig best bila isteri shampoo kan kepala.. ehh rambut. Tak payah dah nk pi saloon. Kat rumah sudah. Dgn shampoo watson hari2 tambah bahagia.. kan elok bertukar ke watson.

    ReplyDelete
  6. bestnya ada orang shampoo kan kepala

    ReplyDelete
  7. Ouh yogurt pun elok untuk rawatan rambut yer. Saya baru tahu ni. Senang bila watsons dah cipta syampu berbentuk yogurt terus. Tak yah guna yogurt dalam peti ais. Hehehe

    ReplyDelete
  8. saya nak bertanya ttg kekerapan penggunaan shampoo ni cth boleh guna hari2 @ seminggu sekali?

    ReplyDelete
  9. Hai.saya ada dah beli yg yogurt ni..tapi kenapa bila saya pakai,rambut saya makin kering dan kembang?

    ReplyDelete