Kiwi Zespri Share a Meal Campaign

Mommy ada dapat email dari Zespri untuk join Zespri Share a Meal Campaign. Nampak Zespri, mommy terus nampak buah kiwi Zespri yang menggiurkan. Apa tu Zespri Share a Meal Campaign?

Tengok gambar je boleh teringat rasa masam manis buah kiwi Zespri ni. Auummmm

Zespri Share a Meal Campaign

Bulan puasa adalah bulan perkongsian, seiring dengan itu, pihak Zespri melaksanakan Zespri Share a Meal Campaign, di mana Zespri berkongsi makanan berbuka puasa dengan 500 orang. Macam mana nak terlibat dengan kempen ini? Korang boleh ke website http://zesprishareakiwi.com/ . Penyertaan masih terbuka sehingga 26 June 2016. Calonkan kawan atau sesiapa sahaja untuk menerima kiwi smoothie dan juadah berbuka puasa. Penyertaan yang kreatif akan terpilih.

Faham tak macam mana? Contoh mommy nak share juadah berbuka dengan Kawan A. Maka mommy akan isi form seperti di bawah. Masukkan detail kawan A mommy tadi. Konon la mommy terpilih, maka Zespri akan menghantar makanan berbuka puasa kepada kawan A mommy.

http://zesprishareakiwi.com/
http://zesprishareakiwi.com/
Pihak Zespri akan menghantar juadah berbuka puasa bersama Zespri Kiwi untuk mendapatkan makanan yang seimbang semasa berbuka puasa kepada "Nominee" yang kita isi dalam borang tadi. Maka jom lah beramai-ramai join kempen ni. Isi lah suami tercinta ke, adik atau abang atau sesiapa sahaja. Create message yang kreatif tau. Semoga korang terpilih!

Pihak Zespri juga tak bagitahu makanan apa yang mereka akan hantar. Supriseeee! Wahhhh suprise suprise! Nervouse tau tunggu...

Kiwi, dah makan, ayam masak merah
Nampak tak? Nampak tak? Zespri Share a Meal

Sekali mommy dapat Ayam Masak Merah. Bau dia ya Allah. Tak sabar nak makan. Tahun lepas mommy dapat buah kiwi. Tahun ini tak perlu kupas. Mommy dapat jus kiwi. Aummmm

Ok ok...beri laluan mommy nak zoom dekat sikit...nak jus kiwi dulu ke ayam masak merah?

Jus kiwi yang sangat sedap

Nasi dan  Ayam Masak Merah yang sedap tak terkata. Teringat-ingat rasa ayam masak merah tu..

Serius nasi ayam masak merah dari dahmakan ni sedap sangat. DaddyG cakap "sedap" juga. Maknanya memang sedap sangat. Dahmakan.com buat penghantaran kawasan KL/Selangor. Korang tetiba nak tutup dapur sehari atau penat nak jalan ke bazaar Ramadhan, boleh order je dengan dahmakan.com ni.. Penghantaran sehingga depan pintu rumah.

Ok dah..dah..puasa, jangan tenung lama-lama nasi ayam masak merah tu. (Sorry korang, menguji perut di waktu ini).


Mommy nak kongsikan info pasal kiwi pula. Kan kiwi tu ada dua jenis. Hijau kuning dah sinonim dengan negeri Kedah. Ok zespri tak ditanam di Kedah tau. Apa bezanya kiwi kuning dan kiwi hijau?

ZESPRI Green Kiwi adalah semata-mata penuh dengan vitamin C, serat dan antioksidan. Satu ZESPRI hijau mengandungi serat lebih daripada empat batang saderi dan lebih banyak vitamin C daripada oren. Dan kerana nilai pH yang rendah, vitamin tidak merosot semasa penyimpanan.

ZESPRI Sungold merupakan sumber vitamin C, serat, folat dan mineral dan antioksidan lain, menjadikannya salah satu daripada buah-buahan yang paling padat dengan nutrien yang ada..

Pengambilan vitamin C akan meningkatkan mood dan mengurangkan penat

Makan lebih fiber adalah baik untuk penghadaman

Tingkatkan pengambilan buah segar untuk rehydrate badan dan meningkatkan immuniti

Mommy rajin lagi pergi buka website www.zespri.com ..banyak info berguna dan pengetahuan baru pasal kiwi. Terutamanya pokok kiwi. 

Mommy pernah tengok pokok anggur. Lebih kurang macam ni juga keadaan buah berjuntaian di atas kepala.

Cantik dan menggiurkan..

Rasa macam nak pergi tengok depan-depan

No wonder lah kalau kiwi mahal kan. Just imagine mereka jaga pokok dengan teliti untuk dapatkan hasil yang berkualiti

Terima kasih Zespri.com dan dahmakan.com untuk Kiwi Zespri Share a Meal. Kawan-kawan jangan lupa join Kiwi Zespri Share a Meal Campaign tau! 

2 comments: