Fakta tentang beras rebus / parboiled


Apa beza beras rebus/parboiled dan beras perang?

Beras rebus/parboiled 11x lebih kuat daripada beras perang dari segi penyerapan mineral.


Amalkan beras rebus sebagai makanan ruji anda, dah tak perlu nak ambil supplemen tambahan. 

Makanan yang ada hvo/bahan kimia/perasa/pewarna semua kena tolak ke tepi. Benda-benda ni yang akan menambahkan toksik dalam badan anda. 

Nak tambah lagi khasiat beras rebus boleh tambahkan beberapa biji halba. Kemudian masak macam beras biasa. 

Sedapppp! Tak kenal maka tak cinta. 

Tak tahu pasal beras rebus ni? Ni mommy irra dah khabar ni, kena la cuba try test ye. Baik untuk kesihatan diri dan keluarga.

14 comments:

  1. boleh la try nanti . makan nasi je . diet2 =p~

    ReplyDelete
  2. Bgus jugak ni utk kesihatan..nice sharing irra

    ReplyDelete
  3. nak kena cuba try test gk ni

    ReplyDelete
  4. Salam singgah, thanks for the advice. It really helps. Jemput singgah segmen:
    http://studioous.blogspot.com/2015/02/1st-segmen-kerjaya-blogger-ipt-by.html

    ReplyDelete
  5. kena rase jugak dulu nie..baru tau rase dye.. sihat memang menyihatkan..

    ReplyDelete
  6. Nak try jugak nnt bila dah habis DA :)

    ReplyDelete
  7. Rasanya apa kalau letak halba kak irra?

    ReplyDelete
  8. Tengah mencari jugak beras nie. Masih susah nak jumpa kat penang nie...

    ReplyDelete