Susu Nouqman Susu Kambing Untuk Tumbesaran Tulang

Mommyirra sedar yang tulang Amal, anak mommy yang ke-3 berumur 6 tahun sangat kecil semasa memegang pergelangan tangannya untuk memilih jam. "Ya Allah, aku pegang tangan anak aku ke ni? Tinggal tulang je. ", mommyirra bercakap dalam hati.

Lama benar mommyirra tak pegang (pimpin) tangan anak. Ya la, dah lama sangat kita dilanda wabak covid-19. Sejak tu lah kami tak keluar ke mana-mana. Kalau keluar berjalan baru lah nak pimpin tangan anak. 

Rasa bersalah kerana tidak menyedari lebih awal diluahkan pada suami. "I pegang tangan Amal tu rasa tulang je.".

Sejak dari hari tu lah kami membebel setiap hari pada Amal. Amal makan sikit sangat. Badan Amal halus. Sebenarnya abang kakaknya pon kurus. Tapi taklah kurus kering seperti Amal. Kalau pegang tangan mereka, masih rasa ada isi. 

Amal 6 tahun

Amal kurus kering

Rasa tulang je

Yang buat mommyirra sentap adalah apabila daddy kata "Bagi Amal minum susu, nanti tulang dia tak besar besar, tak cukup kalsium, kecil macam tu je". 

"Dah la dengan kawan-kawan, Amal paling kecil.", sambung daddy lagi.

Susah sebenarnya anak sejenis taknak makan ni. Dia lapar beriya minta berbuka puasa. Tapi dia makan sikit je. Tu pon dah kenyang. 

Kali ni mommyirra nak ikhtiar dengan susu kambing. Mommyirra suka cari barang di Shopee. Ada free delivery. Hahaha kot mana pon mommy kena jimat cermat. Cari je la susu kambing Nouqman, boleh pilih seller mana yang berkenan. Harga sama je mommy tengok.

Susu Nouqman

Mommyirra dah noticed kebaikan susu kambing berbanding susu lembu sejak anak kedua kena ekzema. Sejak daripada itu, mommyirra akan cari susu kambing. Mommyirra sendiri sanggup cari susu kambing segar masa mengandung walaupon mahal.  

Manfaat susu kambing
Comel pula gambar ni, pinjam eh pakcik google.

Tapi nak bagi anak minum susu tepung kambing pun dah kos banyak. Namun dalam sesetengah hal, kita akan pejam mata juga untuk kesihatan anak. 

Mommy nak susu kambing tapi nak harga yang mampu milik serta berkualiti tinggi. Kawan mommy suggest susu Nouqman ni. Harga sekotak Susu Nouqman ialah RM42. Ada 500 gram. 

Susu Kambing Susu Tepung Nouqman
2 perisa susu Nouqman ; Vanila dan Coklat

Susu Nouqman ni ada dua jenis perisa iaitu Vanila dan coklat. Mommy beli dua-dua. Mommy nak bagi adik Ayra( 2 tahun) dan Aara ( satu tahun 2 bulan) minum sekali. Daripada minum air teh o baik minum susu kambing. Minuman favorite kami sekeluarga adalah teh o. Jadi yang kecik tu pon layan minum teh o juga. Insaflah mommy. 

Mommyirra nak share dengan korang satu cerita. Pakcik mommy di Johor eksiden patah 4 tulang rusuk. Hari hari dia minum 7 gelas susu. Dalam masa 4 bulan, 3 tulang rusuk pakcik dah bercantum. Doktor pon terkejut. Jadi mommyirra kena paksa anak minum susu at least sehari 2 gelas setiap pagi dan malam. 

Alhamdulillah Amal suka susu Nouqman berperisa coklat. Muka ada senyum puasa hari ni sebab sahur Susu Nouqman. 

Lupa mommy nak snap gambar Amal minum susu sahur pagi tadi

Adik-adik tak payah cakap. 

Susu Tepung Nouqman Susu Kambing
Aara dan Ayra suka sangat susu Nouqman

Adik-adik pantang nampak apa-apa makanan atau minuman. Semua nak. Tengok kaki lah...hahahaha 

Kaki adik Aara & Ayra tu rasa nak gigit gigit jee

Harapnya mommy lah istiqamah bagi anak-anak minum susu untuk dapat zat yang cukup. Membesar dengan sihat dan mengikut perkembangan usia mereka. Tak suka bila pegang pergelangan Amal yang rasa tulang je tu😭.

Mommy nak share dengan korang juga pasal susu Nouqman ni. Susu Nouqman ni ada campuran kismis, madu, kurma, delima, inulin, probiotik dan tambahan vitamin dan mineral. Katanya rumusan ini dapat meningkatkan selera makan. Sebab tu juga mommy beriya nak bagi Amal cuba susu Nouqman. Seronok rasanya kalau dapat tengok Amal berselera makan. Bagi Amal besar sikit.


Facebook Nouqman 




0 comments:

Post a Comment