Sunfeet Back To School Healthy Feet Healthy Kids

Sunfeet BACK TO SCHOOL Healthy Feet Healthy Kids | Baru-baru ni mommy berpeluang ke event Sunfeet Back To School 2020 bertemakan "Healthy Feet Healthy Kids".

Sunfeet BACK TO SCHOOL Healthy Feet Healthy Kids

Kaki sihat, anak pun sihat. Sejauh mana kita sebagai ibu bapa menjaga kesihatan kaki anak-anak?
Adam mencuba kasut sekolah Sunfeet

Kasut Sekolah Sunfeet

Anak mengadu kasut ketat, tapi sesi persekolah ada sebulan dua lagi, daddy kata "Pakai je lah, tahun depan kita beli baru".

Setelah mendengar taklimat dari Dr Edmund Lee, rupanya selama ini mommy daddy telah mengabaikan kesihatan kaki anak-anak. Bagaimana dengan anda?

Kaki sakit? Anda pandang remeh masalah kaki?

Mungkin tak ada pendedahan meluas tentang kepentingan kesihatan kaki menjadi alasan kami mengabaikan kesihatan kaki anak.

Menurut Dr Edmund Lee, cadangan pemeriksaan saiz kasut anak adalah seperti berikut:-
1-2tahun setiap 2 bulan
3-4tahun setiap 4 bulan
5-6tahun setiap 6 bulan

Kasut yang terlalu ketat, terlalu longgar, terlalu kedap udara dan bentuk kasut yang tidak semula jadi boleh menyebabkan atau menggalakkan masalah kaki.

Selain itu, tapak kaki kita mempunyai banyak jenis seperti:-
- severe flat
- flat
- normal
- high arch
- severe high arch
- pronated.

Tapak kaki yang bermasalah masih boleh dibaikpulih dengan pemakaian kasut yang sesuai. Disebabkan itu lah wujudnya Sunfeet International Centre iaitu Nombor 1 3D Custom Orthotic di Malaysia sejak tahun 1978.
Sunfeet dikenali di kalangan mereka yang ada masalah kaki

Kasut untuk mereka yang mempunyai masalah kaki

 Kasut untuk wanita dewasa.

Di Sunfeet, kita boleh buat pemeriksaan secara percuma untuk mengetahui jenis kaki. Jadi sekiranya anak kita mempunyai masalah kaki, dapat lah kita tangani sejak mereka kecil.
Pemeriksaan tapak kaki secara manual

Di sini juga mommy kongsikan tips memilih kasut yang mommy baru tahu:-
- Ukur panjang kaki pada waktu lewat petang kerana kaki kita lima hingga lapan peratus lebih besar berbanding awal pagi.
- Kedua-dua kaki hendaklah diukur kerana panjang kaki mungkin berbeza antara kaki kanan dan kaki kiri. Saiz kasut mestilah mengikut kaki paling besar dan ruangan jari hendaklah lebih kurang 1/2 inci antara hujung jari dan hujung kasut.

Anda dah beli kasut sekolah anak?

Dengan ilmu yang ada, maka selepas ini mommy daddy harus menitikberatkan saiz kasut yang betul untuk anak-anak.

Terima kasih buat Dr Edmund di atas jemputan ke Event Sunfeet BACK TO SCHOOL Healthy Feet Healthy Kids

Selalu kita dengar orang tua-tua suruh wanita bersalin berpantang elok-elok. Badan nak pakai lama. Jadi sama juga la kalau kita kata "Pakai kasut saiz yang betul kerana kaki nak pakai lama."

Sempena CUTI SEKOLAH, Sunfeet ada buat tawaran hebat untuk harga kasut sekolah. Boleh lah ibu bapa bawa anak-anak ke Sunfeet International Centre untuk pemeriksaan kaki dan juga dapatkan kasut sekolah dengan harga promo sempena kempen Sunfeet BACK TO SCHOOL. Sunfeet juga menawarkan pelbagai cabutan hadiah menarik bagi setiap pembelian semasa kempen ini. 

Harga Promo Kasut Sekolah Sunfeet BACK TO SCHOOL 2020

Anak-anak yang hadir. Healthy feet healthy kids.

Saiz kasut anak-anak sekolah perlulah dititikberatkan kerana sesi persekolahan mereka yang padat. Anak mommy pakai kasut sekolah dari 7 pagi hingga 7 malam. Rehat satu jam semasa pertukaran sesi sekolah. Maka mereka memakai kasut sekolah sehari antara 10 hingga 11 jam. Hurmmm.. rasa bersalah pula biarkan Adam pakai kasut ketat dihujung sesi persekolah. Tak apa! Lepas ni mommy tak buat lagi ya.

Lihat video mommy dan anak-anak di Event Sunfeet BACK TO SCHOOL Healthy Feet Healthy Kids




SUNFEET INTERNATIONAL
18 JALAN 19/1, Seyksen 19, Petaling Jaya, 46300 Petaling Jaya, Selangor.

Senang lagi, waze : Sunfeet International Rehab

#SunfeetMY #DrEdmundLee

1 comment: