Tshirt MYNIC MYND YOUR OWN BUSINESS!

Hari tu tiba-tiba ada posmen hantarkan satu parcel kepada daddyG. Mommy terus buka parcel tersebut. Rupanya baju MYNIC. Mommy tau daddyG beli domain afb.my dari MYNIC. Tak tahu pula rajin daddyG nak menjawab soalan survey MYNIC. Siap dapat tshirt lagi. Malangnya tshirt saiz XXL. Tunggu mommy mengandung lagi lah baru boleh pakai tshirt ni.
Tshirt MYNIC MYND YOUR OWN BUSINESS!
Tshirt MYNIC MYND YOUR OWN BUSINESS!

Apa itu MYNIC?

MYNIC ialah syarikat berhad dengan jaminan (CLG), yang merupakan sebuah agensi di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM) dan dikawal selia oleh Suruhanjaya Multimedia (SKMM) Komunikasi dan Malaysia.

MYNIC adalah pentadbir tunggal untuk alamat web yang berakhir dengan .my di Malaysia. Sebagai nama domain peringkat kebangsaan, MYNIC menyediakan organisasi dan individu Malaysia identiti jenama yang unik di Internet. Mereka mendaftarkan pelbagai nama-nama domain iaitu .my, .com.my, .org.my, .net.my, .edu.my, .gov.my, .mil.my dan .name.my.

Mereka mempunyai rangkaian penjual sah di seluruh negara, 24x7 berusaha untuk membantu mendaftar dan aktiviti bil nama domain.
Di samping itu, MYNIC memegang tanggungjawab untuk membangunkan dasar domain peringkat tertinggi dan sentiasa di barisan hadapan dalam teknologi nama domain, menjalankan projek-projek penyelidikan seperti di bawah: -

  • IPv6 (Protokol Internet versi 6)
  • DNSSEC (Nama Domain Server Extensions Keselamatan)
  • ENUM (Telefon Pemetaan Nombor)
  • Anycast dan IDN (Nama Domain)
  • Menggalakkan dan aktiviti latihan untuk penggunaan teknologi di atas
  • Kami berharap memikirkan pendekatan dalam menangani pesat berkembang teknologi domain kami berdedikasi untuk membantu rakyat Malaysia mendekati dunia melalui penggunaan domain .my.

MYNIC memastikan pihak yang berkepentingan - kerajaan, perniagaan dan orang awam akan diberi penjagaan terbaik, perkhidmatan dan sokongan ke atas Pengenalan Internet mereka dengan Kepercayaan, Keyakinan dan Keselamatan - tiga teras utama falsafah kerja kami.
Thank you MYNIC

Apa yang MYNIC lakukan?

MYNIC mentadbir lapan (8) kategori nama domain, iaitu:

 1) .my - untuk individu dan organisasi di Malaysia
 2) .com.my - untuk / aktiviti organisasi komersial
 3) .net.my - untuk organisasi / aktiviti yang berkaitan dengan rangkaian
 4) .org.my - untuk aktiviti-aktiviti yang tidak layak untuk kategori lain organisasi /
 5) .edu.my - untuk organisasi pendidikan Malaysia sahaja
 6) .gov.my - bagi agensi kerajaan Malaysia sahaja
 7) .mil.my - bagi agensi ketenteraan Malaysia sahaja
 8) .name.my - untuk kegunaan peribadi individu Malaysia sahaja

0 comments:

Post a Comment