Diet Alkali | Ayam Kampung Organik



Apabila Anis Insyirah ada ekzema, mommy belajar banyak perkara tentang pemakanan yang sihat. Kami sekeluarga mula mengamalkan makan ayam kampung organik Az-Zain.

Kenapa perlu makan ayam kampung organik?

Ayam kampung organik ini mempunyai nutrisi yang tinggi dan dapat membina sistem imuniti badan yang baik. Ia diternak 100 peratus secara organik dan tiada kena mengena dengan teknik organism pengubahsuaian genetik (GMO). Tidak menggunakan antibiotik, suntikan hormon, beta agonist atau salbutamol. Perjuangan dalam makanan halal sudah menjadi Fardhu Ain kerana hampir 80% makanan harian umat Islam adalah dari sumber yang diragui status Halalan Toyibban.

Terima kasih Dr. Mohamad Zainol Ahmad Haja kerana mengusahakan pengeluaran ayam kampung organik. 
Menurut pemilik Az-Zain Seksyen 15, Dr. Mohamad Zainol hanga mengeluarkan ayam seekor2 sahaja. Namun disebabkan ada seorang pembeli ni nak 250 ekor ayam kampung organik bahagian dada sahaja. Jadi di Az-Zain Seksyen 15 ada menjual ayam dalam bahagian yang berasingan. Mommy beli bahagian atas paha sahaja. DaddyG makan ayam bahagian isi sahaja. 



Ni la rupa Az-Zain Seksyen 15. 10min je dari rumah mommy. 



Jom amalkan pemakanan yang sihat dan Halalan Toyyiban. :)

18 comments:

  1. Assalamualaikum.. Selamat berpuasa dari Ros :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam...selamat berpuasa ros :)

      Delete
  2. Replies
    1. boleh la mencuba selepas ini...rasanya macam ayam biasa je...xliat pon

      Delete
  3. huiyoo ayam kampung organik pun ada gak nooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. heran no org lani nak bagi ayam tu lawa tahan lama depa boh ubat...nak cut cos...tu banyak sangat penyakit la ni..

      Delete
  4. Ayam kampung mmg menyelerakan.. tp belum pernah lagi mencuba yg organik. Boleh juga ke sana cari nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reseller azzain banyak dah..boleh google cari..bagus doktor ni jual ayam kampung organik..sihat dan halalan toyyiban

      Delete
  5. ayam kampung organik lebih byk.khasiat drp ayam biasa kan...ayam biasa pun byk kne inject

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam biasa kena inject antibiotik la, vaksin la...huhuhuu pastu baru tau ayam biasa ni sihat xsihat dia campur jer..asal nampak elok..nk bg nampak elok pon letak ubat lagi..

      Delete
  6. ayam kampung organik memg byk khasiat dr ayam biasa yg kne inject tuh

    ReplyDelete
  7. kenapa dulu dok sana tak pernah tau pun kedai ni huhu

    ReplyDelete
  8. Sama2 amalkan pemakanan sihat ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup betul. baik utk kesihatan. boleh kurus sihat dan cantik :)

      Delete
  9. Dulu saya dudul seksyen 15 mak saya rajin beli kat az zain ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ira ni pon baru lagi jumpa ayam kg organik..bagus org kedai azzain ni..dia terang panjang lebar pasal ayam kampung organik...

      Delete