Sistastardust ~ 10 sebab kenapa perlu detox?

Sistastardust ~ 10 sebab kenapa perlu detox? | Untuk mengurangkan berat badan, kita perlu detox dahulu bagi mengeluarkan segala toksin di dalam badan bagi memudahkan penyerapan vitamin lain. Mommy nak kongsikan 10 sebab kenapa perlu detox.

Apa itu Detox?

Detox merupakan proses menyingkirkan bahan toksik atau buangan dari tubuh badan.

Contoh sumber sayuran dan buah yang penting untuk proses detox adalah:-
Sayur : Celery, kobis ungu, brokoli, salad, tomato, lobak
Buah : Epal hijau, nenas, pear dan lemon/oren

Apa itu Toksin?

Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh kita. Adalah mustahil untuk mengelakkan daripada toksin kerana ia berada di mana-mana sahaja sama ada dalam udara yang kita sedut atau dalam makanan dan minuman yang kita ambil.
Selain daripada itu, kita juga terdedah kepada toksin dalaman yang dihasilkan dalam badan disebabkan oleh tekanan hidup dan cara pemakanan yang tidak seimbang.

Tanda-tanda toksin berlebihan dalam badan

  • Sering letih, kurang bertenaga, sakit kepala, mulit berbau, badan berbau
  • Insomnia (masalah tidur), mata gelap, mata merah
  • Daya ingatan dan tumpuan yang lemah dan rasa cemas
  • Alahan, masalah sinus, sistem imun yang lemah
  • Masalah sistem pencernaan seperti sembelit dan kembung perut
  • Masalah sendi
  • Masalah kulit
  • Selulit, kenaikan berat badan

10 Sebab Kenapa Perlu Detox?

1. Buang toksin dari dalam badan.
2. Mencegah penyakit kronik.
3. Meningkatkan fungsi sistem imun.
4. Mendapat berat badan yang ideal.
5. Melambatkan proses penuaan.
6. Meningkatkan kualiti hidup.
7. Meningkatkan tenaga.
8. Meningkatkan kualiti kulit.
9. Mental dan emosi yang jelas.
10. Mengembalikan kesimbangan dalam sistem badan.

Detox dengan Fib're Rose Sistastardust

Fib're Rose Sistastardust | Sekotak mengandungi 60 sachet
Fib're Rose Sistastardust | Minum satu sachet setiap malam sebelum tidur
Fib're Rose Sistastardust | Bancuh satu sachet dengan air suam
Fib're Rose Sistastardust | Mengandungi ramuan istimewa iaitu Ekstrak Kelopak Rose (Japan Whitening)
Fib're Rose Sistastardust | Minum segera selepas bancuh

A post shared by Irra Irrayyan (@irrayyandotcom) on

Bagi mommy rasa Fib're Rose Sistastardust sangat sedap. Bau epal yang kuat. Setelah 3 bulan mommy berjaya susut menjadi 4 kg. Berat mommy dari 56 kg menjadi 52 kg. 

Sebenarnya mommy rancang untuk kurangkan berat badan sejak Januari 2016. Berat mommy masa itu adalah 49 kg. Namun selama 2 tahun, berat mommy menjadi 56 kg. Tak turun, malah naik berkilo-kilo. 

Jadi pada awal Januari 2018 mommy cabar diri untuk dapatkan berat 44kg tu. Dan akhirnya mommy berjaya susut 4 kilo dah masih konsisten dengan berat 52 kg. Kejayaan besar bagi mommy walaupun sikit.

Awak kalau nak kurangkan berat kena betul-betul konsisten jaga pemakanan dan bersenam, pasti boleh kurangkan berat badan dalam jangka masa yang singkat.  Namun mommy masih berusaha untuk hilangkan lagi 8 kg. Doakan mommy berjaya. Jom sama-sama sihat dan cantik!

www.sistastardust.com


24 comments:

  1. uikk..bestnya rasa nak cuba..:)

    ReplyDelete
  2. Wahhhh banyaknya berat dah turun tu. Bagus lan bila dapat detox toksin2 dalam badan. Rasa sihat dan segar je.

    ReplyDelete
  3. Macam best jer sistastardust ni. Nak kena buat detox jugak ni sebab macam ada tanda-tanda toksin dalam bafan ni.. Huhu..

    ReplyDelete
  4. Semoga mommy berjaya kurus ya. Lia pun selalu ambil detox sebelum tido. Bila bangun mesti kena pergi toilet dulu. Nak cubalah detox dari sistastardust lepas ni.

    ReplyDelete
  5. Wah terbaik juga ya produk sistastardust ni.

    No wonder saya tengok ramai rakan rakan saya kat Facebook menggunakan produk ini.

    ReplyDelete
  6. Mak oiii...52kg? sama berat ngan akak tahun lepas..hahaha..tahun ni berat dah 59 kilo..tgh gigihkan jugak nak kurus ni...kena start minum Fibre rose dan jaga pemakanan..buat masa ni akak tengah diet nasi...tukar nasi pada roti Whole meal...boleh ke? nak tak nak kena la disiplin...all the best mommy

    ReplyDelete
  7. Memang kena detokfikasi badan kita ni nak keluarkan benda tak bagus. Good product to try. Dengan rasa buah epal pasti sedap untuk minum setiap hari. Lets kurus dan chantik!

    ReplyDelete
  8. Orang dulu-dulu makan kelopak rose sebab nak awet muda. Bagusnya detox ni sebab boleh keluarkan toxin yang tak elok untuk badan kita. Boleh la nak cuba produk ni.

    ReplyDelete
  9. bagus produk yang cuci usus ni.. sebab usus tersumbat buat kita jadi x selesa... Nak detox jugalah..

    ReplyDelete
  10. Banyak khasiat rupanya stardust nie yer. Siap boleh mengurangkan berat badan lagi. Boleh suggest dekat kwan produk nie

    ReplyDelete
  11. Detox is so important.... Nampak bagusnya produk ni.. I likey

    ReplyDelete
  12. Zaman sekarang dengan makanan dah macam-macam memang kena rajin detox. Nanti tak selesa badan. Detox dengan fibre sekali bleh bg kenyang dan kita Kurang makan. Elok la kan. Untuk prepare bulan Ramadan ni. Elok la kasi cuci perut tu. Hehe

    ReplyDelete
  13. One of the main reasons to detox for me is to smoothen my bowel movement... And of course to give that inner glow... But I have always done it naturally... Have not tried with diet fibres..

    ReplyDelete
  14. everyday we input so much food into our stomach and definitely detox is very important!! after reading this i wanna add on more on my detox.. takut jugak as a food blogger... hahahaha

    ReplyDelete
  15. Sangat penting untuk detox. Bukan je untuk orang nak kurus, tp orang kurus pun kena jugak tau.

    ReplyDelete
  16. Wahhh nampak gaya kena cuba jugak ni..badan makin menjadi jadi pulak naik. Dah lama tak detox..asyik keluar food review je..nak nak cuba lah..jeles pulak tgok org kurus..hehehe

    ReplyDelete
  17. Banyak sekali ya manfaat dari detox ini. Detox mampu mengeluarkantoksin dari tubuh yang dapat mengganggu kesehatan. Tulisannya menarik dan sangat berguna. Thank you

    ReplyDelete
  18. wah mommy, patautla makin cantik berseri2 sekarang. kita pon tengah consume jugak ni. nak cantik macam mommy.

    ReplyDelete
  19. Mmg kena detox klau nak lose weight.. lgpun bila usus dh bersih br la kebaikan supplement atau zat2 senang absorb dlm badan.. xlama lg mkn cantik la mommy kita ni

    ReplyDelete
  20. Wow! This is great i would like to try also. Lately my body get tired very fast I think i need to get rid of all the toxic.

    ReplyDelete
  21. Kalau detox dengan cara minum macam ini memang bagus ia buang dari dalaman badan kita sendiri. Ramai yang dah mula mengamalkannya semoga terus menerus mendapat tempat di kalangan pengguna hari ini

    ReplyDelete
  22. betul tu mummy. untuk proses detox kena fokus kat bahagian penghadaman. bila dalam ok, nutrient lain yang kita makan pun senang diserap. makan terpancar kecantikan dari dalam ke luar ;)

    ReplyDelete
  23. Dengan zaman sekarang ni yang toksin pun boleh ada dari buah yang kita makan atau pencuci muka yang kita guna, nak tak nak kena detoks secara berkala jugak untuk pastikan takda benda kotor tersebut dalam badan kita untuk sihat. Pengorbanan -.-

    ReplyDelete