Petua cerek elektrik tahan lama

Petua cerek elektrik tahan lama | Hari tu mommy pergi beli cerek elektrik di Tesco. Bagusnya kali ini, jurujual tu siap bagi petua cerek elektrik tahan lama. Wow, apakah petua itu?
Cerek Elektrik ELBA
Ok, mommy kongsikan dulu gambar cerek elektrik baru. Yang lama semua aluminium.. Yang baru ni plastik.
Yeay, cerek baru!
DaddyG beli cerek elektrik yang ada sale je. Kahkahkah! Jimat itu satu keperluan.
Cerek lama kotor di bahagian anak panah
Mommy beli cerek baru sebab yang lama bahagian tapak dah warna berkarat teruk. Jurujual kata sebab air kotor jadi macam tu. Aah la dulu kan kami tak ada penapis air. Kesian buah pinggang kami proses karat-karat tu. Sob sob.. Ok, apa petuanya mommy?
Cerek elektrik ELBA
Petua cerek elektrik tahan lama

Petua cerek elektrik tahan lama?

Petua nya mudah sangat. Jangan terus gunakan cerek selepas masak air. Biarkan cerek sejuk lebih kurang setengah jam baru gunakan semula. 

Oooo senang ja la petuanya.. Kita tengok berapa jangkat hayat cerek baru ni.. 

2 comments:

  1. Airah punya pun dah karat sebab tak ada penapis air baru lagi kt rumah tsktsk

    ReplyDelete
  2. Eraz brp kali dah tukar benda ni.. Tapi jenama lain2 la.. Semua tak sesuai dengan rumah skang smpi effect ke plug.. Pelik..

    ----
    ERAZ FADLI | Bagi Hadiah Raya Aidilfitri 2017

    http://www.erazfadli.com/2017/06/eraz-fadli-bagi-hadiah-raya-aidilfitri.html

    ReplyDelete