Minyak Yu Yee Pilihan Kami Sekeluarga

Minyak Yu Yee Pilihan Kami Sekeluarga| Sebut saja nama Minyak Yu Yee, majoriti orang tahu dan kenal. Daripada keluarga terdekat dan jauh, malah jiran tetangga menggunakan minyak Yu Yee Cap Limau untuk bayi yang baru dilahirkan. 

Minyak Yu Yee Family Friendly

Bagi mommy pula, mommy gunakan minyak Yu Yee untuk satu keluarga. Dari Adam yang berumur 6 tahun, Anis berumur 4 tahun, Amal berumur 2 tahun, mommy dan daddy juga menggunakan minyak ini. Minyak Yu Yee pilihan kami sekeluarga.

Melegakan kembung perut

Selepas mandi, mommy amalkan untuk menyapu Minyak Yu Yee pada perut, dada, belakang, punggung, paha, betis dan kaki anak untuk mengekalkan suhu badan anak. Ini kerana anak yang kesejukan akan cepat kena kembung perut. Orang tua kata badan masuk angin sebab sejuk.

Memberi tidur yang lena

Anak mommy yang tak pernah kenal erti penat akan bermainan bersungguh-sungguh hingga ke malam. Jadi sebelum tidur mommy akan sapu Minyak Yu Yee supaya mereka tidur lena dan tidak berjaga di tengah malam.

Menghilangkan rasa sakit

Biasalah budak-budak masa main tak kenal erti sakit, bila dah sakit hanya tahu menangis. Mommy tahu dah ini mesti sakit akibat bermain. Mommy akan pujuk dengan Minyak Yu Yee. Mereka pon dah faham akan cari Minyak Yu Yee untuk mommy urutkan kaki yang sakit itu  

Melegakan sakit kepala

Mommy pula akan kerap sakit kepala apabila stress. Mana tak stress nak melayan anak, malayan itu dan ini, akhirnya terpaksa melayan sakit kepala. Mommy akan calit ke jari dan sapu ke kepala. Kemudian mommy akan uruy perlahan sehingga rasa lega. 

Melegakan lenguh-lenguh badan

DaddyG pula seringkali mengadu sakit badan. Disebabkan daddyG sukakan bau Minyak Yu Yee jadi mommy pon urut daddyG dengan menggunakan Minyak Yu Yee lah..

Sebab tu lah kami sukakan Minyak Yu Yee yang mudah di bawa ke mana-mana. 

7 comments:

  1. Dulu time anak masih baby memang selalu ada stock minyak ni..sebelum tidur sapukan kat badan supaya anak lena tidur..

    ReplyDelete
  2. Salam Kenal IY...
    Ha a masa anak hakak kecik dulu pun hakak suka jugak guna minyak ni. Memang membantu jugaklah. Tapi ada satu masa tu rumors cakap minyak ni ada campuran sesuatu yang tak halal terus takut nak guna. Kebetulan pulak budak budak pun dah besar.

    ReplyDelete
  3. Salam kenal Kak Irra. kami pon satu keluarga memang suka ngan minyak yu yee ni..suka giler ngan bau dia..even ana dah beso umo 4 tahun pon still pakai lagi...hehehehheheh...

    ReplyDelete
  4. Asalam..saya nak cuba ya...tq infor

    ReplyDelete
  5. terima kasih datang ke Instagram saya ya

    ReplyDelete
  6. sha pun suka bau minyak ni..tenang ja rasa kan..hihi..

    ReplyDelete
  7. Ana dah 4 tahun pengguna setia minyak yu yee ni kak. Selalu guna especially bila perut kembong.

    ReplyDelete