PUMP IT Milk Booster bantu jayakan penyusuan eksklusif bayi

PUMP IT Milk Booster bantu jayakan penyusuan eksklusif bayi | Kebanyakan ibu yang menyusu anak pasti menghadapi masalah tak ada susu sebaik sahaja anak dilahirkan. Sebenarnya bukan masalah tak ada susu, susu awal yang keluar adalah kolostrum yang pekat. Anak yang baru lahir pula tidak pernah menyusu dan ibu yang pertama kali beranak tidak mempunyai pengalaman menyebabkan terjadinya bengkak susu. Ibu yang dah beranak ramai pon akan mengalami bengkak susu termasuk mommy juga. Sakit tak terkata sehingga demam akibat bengkak susu. Sebab itu lah ibu selepas beranak perlu berurut untuk melancarkan perjalanan susu, sementara ibu dan anak menyesuaikan diri untuk penyusuan yang berjaya. Namun begitu, ada juga ibu yang dah berurut masih mengalami masalah kurang susu. Ada juga ibu yang tiba-tiba susu merudum. Maka jangan berdiam lagi ibu-ibu, anda perlukan milk booster bagi membantu menjayakan penyusuan eksklusif bayi anda. 

Dalam tempoh "susu kurang", suami dan keluarga perlu memberi sokongan kepada si ibu. Ya ibu perlu tambah susu atau erti kata lain memperbanyakan susu. Jangan pula memberi cadangan membeli susu formula untuk tambah susu. Ingat ya, susu paling mahal dan eksklusif adalah susu ibu.

Sekiranya mengalami bengkak susu, susu merudum atau puting melecet, ada penyelesaian "natural" buat anda.

PUMP IT Milk Up Milk Booster

PUMP IT Milk Up Milk Booster

PUMP IT adalah Milk Booster pert­ama yang menggunakan teknik sapuan, tiada lagi produk milk bo­oster dalam pasaran yang menggunakan kaedah sapuan sahaja. Haa mudah lagi memudahkan para ibu untuk tambah susu dengan hanya sapu sahaja.. Tak perlu susah payah nak makan milk booster. 

PUMP IT merupakan produk booster yang membantu dalam merangsang 2 hormon penting iaitu Hormon Prolaktin untuk merangsang penghasilan susu ibu dan Hormon Oksitosin untuk melancarkan pengeluaran susu ibu. Keba­nyakan produk hanya fokus dalam penghasi­lan susu ibu sahaja. Dengan formula mudah iaitu sapu sahaja menjadikan PUMP IT milk booster yang baik dan me­mberi kesan seawal 24 jam.

Breastfeeding survival kit

PUMP IT mempunyai tiga jenis iaitu:-

1. Milk Up Milk Booster
Milk Up Millk Booster

2. Relax Mama Milk Releaser
Relax Mama Milk Releaser

3. Sore Away Cracked Nipples Soother
Sore Away Craked Nipples Soother

Jangan risau untuk menggunakan PUMP IT kerana ia adalah 100% natural dari­pada ekstrak tumbuhan dan herba semulajadi yang terbukti dalam membantu meningkatkan kadar pengeluaran susu ibu. Selamat unt­uk ibu dan bayi.

100% NATURAL
TIADA SINTETIK
TIADA PARABEN
TIADA SULFAT
TIASA WANGIAN BUATAN

Bagaimana PUMP IT Memberi Kesan?

PUMP IT mengandungi herba dan tumbuhan tradisional yang digunakan secara efektif untuk memperbanyakkan susu.

Bekalan susu yang sihat
Gabungan sumber natural ini menyokong sistem hormon merangsang hormon Prolaktin bagi penghasilan susu untuk meningkatkan lebih banyak bekalan susu.

Aliran susu yang sihat
Menyusukan anak boleh memberi tekanan kepada ibu. Tumbuhan dan herba semulajadi dalam PUMP IT digunakan untuk menenang dan membantu menyokong emosi si ibu bagi merangsang hormon oksitosin untuk merangsang aliran susu yang lancar.

Melegakan sakit puting
Puting yang sakit biasanya berlaku pada beberapa minggu kelahiran bayi. Kebaikan ekstrak tumbuhan dan minyak kelapa dara dalam PUMP IT menenangkan kerengsaan dan mengelakkan kulit menjadi kering.

Bagaimana menggunakan PUMP IT?

Milk Up
Milk Up ni digunakan untuk meningkatkan pengeluaran susu. Sapu pada "breast" kecuali "nipple" selepas anak menyusu atau selepas pam susu. Milk Up juga boleh digunakan untuk mengurut.

Relax Away
Relax Away digunakan untuk menenangkan dan merehatkan bagi melancarkan pengaliran susu. Sapu pada belakang leher dan tulang di belakang telinga atau gosokkan pada tapak tangan dan sedut sebelum menyusukan anak atau sebelum pam.

Sore Away
Sore Away digunakan untuk melegakan puting yang kering merekah dan menyakitkan. 

PUMP IT boleh digunakan 2 kali sehari sebelum menyusukan anak atau sebelum pam susu. Nak guna lebih atau berhenti mengikut keperluan. PUMP IT ni kan natural, so takkan memberi apa-apa kesan negatif. 
Herba dan tumbuhan yang terdapat dalam PUMP IT adalah Ylang ylang, Lavender, Fennel, Mandarin, Grape Seed Oil, Rose, Basil, Myrrh, Lemon, Rosewood, Geranium, Bergamot, Virgin Coconut Oil, Roman Chamomile dan Jasmine.

Baru-baru ni, adik mommy mengadu sakit pada areola breast dia. Katanya dah lama dah jadi. Bahagian areola tu kering, mengelupas dan sakit. Anak adik dah setahun setengah umurnya dan masih menyusu sepenuhnya. Jadi mommy suggest la adik guna PUMP IT. Sakitnya sudah makin berkurang. Moga adik mommy cepat sembuh.

Banyak lagi testimoni PUMP IT ini yang buat mommy rasa nak cuba walaupon anak mommy dah cukup 2 tahun. Malam-malam si Amal akan bangun mencari susu. Bila susu banyak, sekejap je Amal dah tidur semula. Tapi kalau Amal tak kenyang/kehausan, mommy yang stress. Dengan PUMP IT Milk Up memberi kepuasan kepada bayi lebih lebih lagi pada waktu malam. Anak tidur lena, mommy pon dapat tidur lena.

Jadi Mommy sangat suggest kepada ibu-ibu yang sedang hamil dan berniat nak menyusukan anak sepenuhnya dengan susu ibu mencuba PUMP IT Milk Booster ni. Breastfeeding is awesome. Breastfeeding akan buatkan bonding ibu dan anak sesuatu pengalaman indah. 


Testimoni: Production susu 2x ganda

Testimoni: Susu meriah

Testimoni: Breast cepat penuh

Testimoni: Baby tak meraung lagu dan kenyang lepas menyusu. Pam tak keluar darah dah

Testimoni: Baby masih boleh menyusu walaupon puting luka

Selain PUMP IT, Milk With Love juga menjual keperluan nursing wear untuk memudahkan ibu bergaya. Dah jadi mak je sememeh. No lah! Penampilan harus dijaga dan serius tau baju dan jubah semua cantik belaka.

Nak tau lanjut lagi boleh layari website atau follow facebook dan instagram:-
  IG        pumpit_natural_­milkbooster


7 comments:

  1. Wahhh.. Sapu2 terus banyak susu gittew. Mcm 2 product kan. Ikut jeserasian masing2

    ReplyDelete
  2. Bestnya, sapu2 je, bagus la ada produk mcm ni 👍👍

    ReplyDelete
  3. boleh la suggest kat kawan-kawan nanti..

    ReplyDelete
  4. Baru ni, ada sorang reader akak komen pasal produk ni..akak pun first time dgr produk jenis sapuan untuk menggalakan pengeluaran susu ibu sbb reader akak tu lactose intolerance...jadi dia nak guna produk ni...bagus rupanya produk ni sebab guna natural ingredient...

    ReplyDelete
  5. Wah macam2 produk sekarang ni kan Irra..

    ReplyDelete