Prabayar Poslaju expired Oktober 2016 dilanjutkan

Bila tengok pada sampul prabayar Poslaju yang ada pada mommy, expired date adalah Oktober 2016. Erkk... Ada lagi beberapa hari sahaja.. Ahhh sudah... Takkan buang macam tu sahaja? Satu keping bernilai RM6.36..

Prabayar Poslaju expired Oktober 2016
Prabayar Poslaju expired Oktober 2016

Mommy call 1300300300, mereka tak tahu menahu pasal expired date tersebut dan meminta mommy ke Pejabat Poslaju yang mommy beli prabayar tersebut. Mommy beli di Poslaju Besar Shah Alam.


Mula mommy tanya staff yang berdekatan mesin ambil nombor. Dia taktau. Dia suruh tanya staff poslaju yang sedang berdiri dan memerhati di dalam kawasan Poslaju. 

Lambat juga la pakcik ni nak faham maksud mommy. Mommy hanya nak tanya boleh ke dia buat sesuatu supaya mommy tak membazir.

Rupanya dah ada pengumuman pasal tarikh luput pengeposan sampul prabayar poslaju dilanjutkan sehingga 31 Mac 2017.

Prabayar Poslaju expired Oktober 2016
Prabayar Poslaju dilanjutkan sehingga 31 Mac 2017

Lega.... Tapi pelik la bahagian customer service tak tahu apa-apa.. Haha..

5 comments:

  1. tq share! saya pon baru terfikir dari malam tadi, taktahu nak tanya sape tapi awak dah buat post di blog tq so much!😘

    ReplyDelete
  2. Customer service tak boleh nak jawab memang pelik.. Sebab perkara nie patutnya dalam pengetahuan mereka.. Kesian mommy kena ke pejabat pos pula untuk bertanya..

    ReplyDelete
  3. tq share sebelum ni tak taw pun hihihihihi

    ReplyDelete
  4. TQ sudi kongsi.. tu lah, sepatutnya diaorang tau pasal nih.. kesian kat customer kan.. ada beli beberapa hari lepas, belum sempat tengok lagi..

    ReplyDelete
  5. Kalau yang tiada tarikh luput macamana pula mommy, beli lama dah?

    ReplyDelete