Orang tamak selalu rugi

Pagi ni, cik adik manis dalam gambar ni jumpa coklat toblerone yang mommy sorok dalam peti sejuk. Cik adik manis satu, abang hensem satu. 

Dah habis satu, cik adik manis ni nak lagi. Meraung-raung menangis sebab abang hensem tak bagi buka peti sejuk.

Mommy tak boleh tahan telinga dengar budak menjerit ni. Bagi je lah Anis buka peti sejuk. Dia ambil satu lagi coklat toblerone. Kan dah kantoi simpan kat mana.


Sedap la layan toblerone si cik adik manis dengan bersimpuh comelnya.


Tapiiiiiiiiii


Haa tak habis pon! Adoi la sayangnya. Yang nombor dua ni susah nak kawal. Adakah kerana mommy sibuk dengan adik? Kalau nombor dua merajuk pon, lama sangat rajuknya. 

Tunjuk ke daddy gambar ni. Daddy balas "budak". 

6 comments:

  1. hehe..biasa la budak2. kena ada kesabaran yg tinggi kan.

    ReplyDelete
  2. rugi dahulu..untung kemudian.hehe

    ReplyDelete
  3. tamak betul cik adik manissssss ni.. heheheee

    ReplyDelete
  4. ye la irra...budak..protest macam tu sbb nak lebih perhatian tu

    ReplyDelete