Kantoi sebab kau memekak

Kipas ni memekak pulak pagi ni. Sakit pulak hati mendengarnya. Dah tiba masa nak tukar kipas baru la ni. 

Seperti biasa. Dalam keadaan terdesak sebegini, mommy punyai kuasa luar biasa. Dengan keyakinan yang terlampau tinggi, mommy buka kipas. Apa nak jadi, jadi la. Berjaya, Alhamdulillah. Tak berjaya, kita paksa daddyG ganti yang baru. Larat nak dengar kipas memekak. 

Bila dah buka, tudiaaaaaa. Tengok gambar di bawah. Selama ni mommy cuci kipas tu di luar saja. Dalam dalam tak tercapai jemariku..


Kantoi!!!!! Huhuhuhuuu


Habuk bertahun lamanya.


Tujuan mommy buka kipas tu nak letak minyak. Kau memang berani eh? Takut la jugak kan. Tapi try je la. 

Kipas dah siap cuci dan pasang semula. Memekak jugak. Bising giler bila kipas ni memekak tau. So daddy, wajib beli kipas baru. Sekian.

10 comments:

  1. uihh bnyaknya... jue kalo bab cuci2 kipas en hubby lah.. jue alah dgn habuk. satgi mesti bersin n gatal2 tgn2 jue... ada 1 kipas kita pun dah jahanam.. sayang lah mcm nak repair jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu cuci. tapi xpernah selongkar dalam2 tu..lagipon kalau cuci tak sampai dalam2 tuu

      Delete
  2. Replies
    1. boh minyak nyoq ja...haha tak jadi apa..

      Delete
  3. Ending story .. kena beli jugak la.. Kipas angin elektrik memang gitu, motornya lebih mahal upah repair dari beli yg baru..

    ReplyDelete
  4. Pehhhh, boleh tahan habuknyaa. Hehehe.

    ReplyDelete
  5. hehehe.. comel je entry ini.. sempoi.. ai like..

    ReplyDelete