Blogger PCL nazlee dot com

26 Julai lepas mommy pergi open house blogger PCL. www.nazlee.com

Masa sampai rumah pcl ada blogger sue izza www.myputeri21.blogspot.com , blogger razi www.razzwey.com  dan blogger www.nasikerabubuahtanjung.blogspot.com

Kak sue izza mommy dah jumpa banyak kali. Kak sue izza adalah orang kuat Kelab Blogger Ben Ashaari. Mommy baru setahun bersama Kelab Blogger Ben Ashaari. Razi pulak kali kedua mommy jumpa,

Kemudian datang blogger yanie www.yanieyusuf.com dan blogger angah www.themrizzo.blogspot.com . Haa best kan pergi satu rumah jumpa blogger ramai-ramai. 

Open house PCL, Banting

Tak lama lagi datang blogger yanty www.yanty.my , blogger boni www.bonikacak.com, blogger nyna www.nynanieyna.com , blogger aina www.inaainaa.com dan www.einaangel.blogspot.com

Bergambar di hadapan rumah PCL

Korang nak tahu sejarah perkenalan mommy irra dengan PCL? Sudah semestinya daripada blog kan. Ha ha ha... Di awal penglibatan mommy dalam dunia blog, mommy rajin la singgah blog PCL dan PCL rajin membalas kunjungan. Kemudian rajin membalas-balas LIKE di instagram.

Satu hari tu mommy nampak PCL post baju Kelab Blogger Ben Ashaari. Walhal mommy tak tahu lagi pasal KBBA ni. Macam best jer. Macam menarik jer. Masa mommy kat universiti dulu mommy ada banyak la baju-baju persatuan ni. Ahaaa almaklumla aktif berpersatuan. Dari situ la mommy whatsapp PCL dan kemudian whatsapp Ben Ashaari.

Mommy jumpa Ben Ashaari beberapa kali dah, baru berkesempatan jumpa PCL buat pertama kali nya di Cyberjaya, Kelab Blogger Ben Ashaari Days Out. Gambar kat bawah ni.

PCL dan mommy Irra di Cyberjaya

PCL seorang penasihat yang bagus. Dia banyak menggerakkan segala tindakan mommy irra dalam EFG. Oppss kenapa tetiba dari Kelab Blogger Ben Ashaari menjadi EFG?

Alkisah mommy nak mempromosikan blog mommy melalui exchange feed sesama blogger, mommy jemput blogger join group exchange feed. PCL antara yang terawal join. Group kecil sahaja. Di sini fungsinya sama seperti blogger masuk sekolah.

Haa??masuk sekolah?? Ya!! Blogger masuk sekolah.

  • Pagi-pagi tanda kehadiran. 
  • Pasang AUTO SCHEDULE FEED by DaddyG
  • Bloglist EFG
  • Sebulan wajib 30/31 entry
  • UV harian minimum 100 sehingga Ogos
  • aktiviti2 mempromosikan sosial media(blog/facebook/instagram)

Ramai lagi nak join. Mommy tak buka pengambilan sebab sekarang target semua ahli capai target. Kita tak boleh ada VIRUS/ahli tidur. Kita kena berjaya bersama-sama.


Orang kuat PCL adalah mamaD. MamaD masakkan nasi lemuni masa open house raya baru-baru ni. Ada yang tak tahu atau tak pernah jumpa daun lemuni?

PCL MamaD dan Mommy Irra di Agrofarm Melaka

Tulang belakang blog mommy adalah daddyG. DaddyG lah yang sentiasa menjaga dan menambahbaikkan blog mommy.

Bila ada pertemuan pertama, maka akan ada pertemuan yang seterusnya. Bertemu PCL lagi di Bangi Golf Resort bersama blogger www.wayneharraz.com

PCL, mommy Irra dan Ewan di Bangi Golf Resort

Mengenali seseorang hanya di blog tidak akan sama seperti mengenali seseorang di facebook atau di instagram. Malah mengenali dan bertemu dua mata sangat berbeza daripada mengenali seseorang di alam maya. Seronok mengenali PCL dan keluarga.

Mommy seorang blogger. Bukan Sekadar Blogger. Bukan Sembang Kosong.



9 comments:

  1. Wahhh. Bestnyaaa mommy irra jumpa ramai blogger ;D

    ReplyDelete
  2. Waahh...terharu bila sebut nama pcl banyak kali, a big thnks to mommy irra semoga EFG-KBBA maju terus maju. #kipidap

    ReplyDelete
  3. Erkk...bila pulak kita nak jumpa live kan...

    ReplyDelete
  4. ok dah tahu sejarah pertemuan antara mummy irra ngn pcl....hihihihi

    ReplyDelete
  5. Mommy, PCL dan EFG, the best kan :)

    ReplyDelete