Demam, selsema, batuk berkahak. Musim kah?


Bila tak sihat, semua meragam. Anis demam lagi. 

Tak sihat

Bila anak demam, mommy lah yang paling panik. Pukul 4 pagi mommy terjaga sebab Anis menangis. Sekali badan anak panas, mommy terus kejut daddyG. 

link

DaddyG yang pujuk-pujuk Anis dan jelum badan Anis. Alhamdulillah, suhu badan Anis tak tinggi, 37.8 . Tak berapa lama badan Anis pon dah tak panas.

Amal pon batuk berkahak. Adam pon selsema dan batuk. Haaa pembawa virus adalah Adam. Adam yang mula-mula batuk. 

Kawal la macam mana pon, virus batuk dan selsema cepat sangat merebak. 

Bertabahlah semua melawan virus dengan jayanya. Semoga cepat sembuh!

23 comments:

  1. Moga Anis cepat sembuh...
    dan ceria seperti selalu Aamiin :)

    ReplyDelete
  2. moga anak2 cepat sembuh ye.
    anak buah aida masuk spital kat kajang.
    demam tinggi, bukan denggi alhamdulillah. demam virus!
    dari sabtu lepas. semlm baru masuk spital. suhu more than 39 !

    rasa nyer musim la... cuaca kan tak menentu skang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah, cuaca tak menentu sekarang ni

      Delete
    2. kalau ank demam cpt2 bawa pi klinik..

      Delete
  3. semoga Adam, Anis dan Amal cepat sembuh....

    ReplyDelete
  4. Selalunye kan.. Org name anis kalau demam, kuat merengek.. Ehem mcm anizz annisa jugek.. Kih3

    ReplyDelete
    Replies
    1. aikkk....!! anizz pun sama...??!! ini tak boleh dibiarkan.... hahahahaaa... :p

      Delete
    2. meh sini Bonde pujuk Anizz Annisa :)

      Delete
  5. musim panas kembali lagi, kena minum banyak air kosong

    ReplyDelete
  6. memang musim kot Irra... anak buah akak semua pun mcm tu demam batuk selsema.... berjangkit-jangkit pula tu... aduhh..kesian sangat....

    ReplyDelete
  7. mmg tgah musim skrg kot...cuaca kan xmenentu..semoga semua cpat sembuh.. (k)

    ReplyDelete
  8. kesian tgk budak budka kalau demam dan sakit.. diorang tahu nnagis je nak bagitau tu tak tahu cmna... huhuhuhu

    ReplyDelete
  9. Yg penting... tetap posing tshirt kbba

    ReplyDelete