Kali kedua RM30 sahaja


Kosongkan halaman rumah dan belakang rumah



Sebelum ni upah orang yang sama clearkan rumput dan lalang di halaman dan belakang rumah. Dia kenakan bayaran RM40. Tapi dia dah kata next time RM30. 

Yang mommy hairan kenapa la dia nak buat kerja tengahari buta. Panas-panas. Kesian pulak tengok orang tua ni buat kerja cari duit. 

Hati kena kuat. Mommy pon susah payah cara mommy nak dapatkan duit. Disebabkan dia bertegas nak buat masa tu juga, so biar jela. 

Halaman rumah dan belakang rumahku cantik seketika. Sementara lalang tak tumbuh. Seronok lalang ni hidup bahagia. Pokok mommy tanam tak menjadi. Huhuhu T_T


Sebelum lalang di potong 

Sebelum lalang di potong
Sebelum lalang di potong 

Selepas lalang di potong

Selepas lalang di potong
Selepas lalang di potong


Sebelum rumput dan lalang di potong

Sebelum rumput dan lalang di potong
Sebelum rumput dan lalang di potong

Selepas rumput dipotong dan lalang dicabut

Selepas rumput dipotong dan lalang dicabut
Selepas rumput dipotong dan lalang dicabut 

8 comments:

  1. yeay dah settle masalah lalang rumah mommy irra :)

    ReplyDelete
  2. Mommy Irra lalang mudah tumbuh lagi lebih2 lagi musim hujan...
    cara nak elak lalang lambat tumbuh semula kene guna racun... ini kerana bila lalang dipotong akarnya masih hidup... jika mengunakan racun.. akarnya akan mati... :)

    luas halaman rumah...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg depan ada rumput karpet. xleh racun..
      tak daya lah makyong nak buat...bapaknya bz bngat

      Delete
  3. kalau musim hujan lagi cepat lalang tuh naik.. mungkin seharian dia bekerja nak cari duit.. itu yang dia buat diwaktu tengahari..

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu sgt dtg tghr. kita pulak jadi kesian

      Delete