Penangan aiskrim | alergik


Bila abang makan aiskrim, kakak pon nak makan aiskrim jugak. Dia dah nampak abang makan aiskrim, meraung la nak jugak. Berguling-guling. 

Tak tau la dulu macam mana handle Adam Rayyan. Adam Rayyan tak dak pon dok guling-guling. Hahaha

Dah la pesyen belasah la tang mana pon asal tak dapat apa dia nak mesti akan guling-guling. Dahsyat anak dara ni. 

Biasa la ragam anak kan. Mana nak sama semua. Kalau pasif nanti susah hati pulak. 

Okey, nak cerita tadi kakak Anis Insyirah dapat makan aiskrim. Tengok la hasilnya bila mommy tak tengok dia makan.
Kesan apabila terkena aiskrim

Makan macam mana la sampai habis satu muka kena aiskrim. 

Merah kulit apabila kena aiskrim

Kulit dia memang tak tahan kalau kena aiskrim. Cepat ja tindak balas.


Tapi bagi jela dia makan sikit. Lepas sejam dua elok balik la muka dia.

16 comments:

  1. Replies
    1. Tula...dh naseb badan...kecik2 lagi kesian

      Delete
  2. memang macam tu selalu ke kak irra anis ni?

    ReplyDelete
  3. kesiannya dia.. anak dulu kalau makan makanan yang ada kacang, dia akan muntah.. sebab dia ada G6PD, mungkin kesan makanan yang tak sesuai dengan diri dia..

    ReplyDelete
  4. ala...kesian dia..dia gatal2 tak??ke merah2 je..kalau tak gatal2 tak pe ..tapi kalau dia menggaru tu haih..memang lepas ni jangan bagi dah la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia tak gatal..tapi xleh biar lama2.., ni sebab lupa basuh tgn dia..dia dh tenyeh merata,,tu jadi banyak..klu berpeluh je gatal

      Delete
  5. kakak anis berebut aiskrim ye.. nie gatal2 dh muka..cian die.. wat muka comel lak tu..ishh geram.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pening kak irra anis oii.kuat betul la mereka berebut

      Delete
  6. kalo dia makan aja tapi tak kena kulit okay la eh ? reaction jadi bila ais krim kena kulit aje eh..
    adus kesian baby..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kena kulit ok. Bila kena merah terus. Haha..

      Delete
  7. Habis tu, Insyirah memang alergik dengan semua jenis aiskrim ke kak?

    ReplyDelete