Ibu mengandung jangan makan sembarangan!


Mommy buka peti sejuk, nampak buah mangga yang mommy kupas dah beberapa hari lepas. 

Rezeki tak baik, mangga tu masam. So mommy tabur gula dan simpan dalam peti sejuk. Mangga tu dah rasa macam jeruk.

So tadi ni sambil-sambil surfing, mommy melayan anak tekak mengunyah mangga.

Huh, lepas sejam, terus sendawa berbau. Tak sedap perut. Dan mula mengeluarkan angin dengan kerap. Huwaaaaaa T_T

Spoil mood hari ni bila badan tak sedap macam ni. Perut kan baru je sihat mommy oi.  


Mangga tu dah jadi sangat berasid sehingga tak dapat diterima perut? What to do?


Tak tahu berapa lama nak rasa macam ni, so mommy muntahkan semula makanan tu. Kalau tak buat macam ni pon mmg confirm akan berakhir dgn muntah-muntah jugak.

Harap dapat pulih seperti sedia kala. Mommy janji tak makan bukan-bukan dah. Uhukkk

13 comments:

  1. harap cepat pulih mommy
    cik g singgah ~

    ReplyDelete
  2. Tengok benda, semua nak makan ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la eraz..tak sangka perut xleh terima

      Delete
  3. MOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSANNYA AAMIIN

    ReplyDelete
  4. kena hati2 juga Irra makan semasa mengandung ni, salah makan boleh masuk angin nanti, kembung atau sakit belakang.

    ReplyDelete
  5. alahai kak ira.. kesiannye.. klau anis..anis muntahkan balik baru rase lega.. sakit woo klau xbuang..huhu

    ReplyDelete
  6. haah kan, mangga msam perap lame2 jadi asid . kesian kak irra .

    ReplyDelete
  7. adus mommy.. next time check dulu..
    mangga mmg kalo dah kopek lagi cepat rosak sebenarnya..

    ReplyDelete