36weeks pregnancy, 29days more!


Mommy hari ini genap pregnant 36 minggu.
Baby sekarang bersaiz tembikai susu.
Baby semakin dekat dan dekat untuk melihat dunia dan dapat bernafas dengan sendiri.
Kulit baby semakin licin dan lembut dan gusinya keras.
Hati dan buah pinggang baby dalam keadaan baik.
Peredaran dan sistem imun pada dasarnya baik.

Baby saiz tembikai susu

Baby masih dalam 43.688 - 47.498 cm dan 1.905 - 2.630 kg dan terus meningkatkan.

Tarikh bersalin mommy hanya empat minggu lagi. Baby akan dapat bernafas dengan sendiri jika dia dilahirkan sekarang. 


Gejala Kehamilan pada 36 Minggu
  • Keupayaan lebih baik untuk bernafas. 
  • Baby mungkin tidak lama lagi turun ke dalam pelvik mommy, memberikan paru-paru mommy sedikit ruang tambahan.
  • Ketidakselesaan Pelvik kerana baby turun ke bawah.
  • Kesukaran tidur. Mencari jalan untuk berehat walaupun anda tidak mendapat tidur yang lena.
  • Pedih ulu hati dan lebih bengkak buku lali dan kaki.

******Progress Mommy Irra******
Susah nak tidur sebab badan sakit-sakit. Terutamanya paha.
Cirit birit tak berhenti. Normal kah?

15 comments:

  1. Semakin hampir, semoga akan terus dipermudahkanNya..Aminn

    ReplyDelete
  2. wow! alhamdulillah ...eksaitednyeeeeee. Nerves pun ada kan mommy. Apapun semoga urusan mommy dipermudahkan Allah nanti ye :)

    ReplyDelete
  3. dayah doakan kak irra selamat dan juga baby yer :)

    ReplyDelete
  4. Mommy Irra take care... persiapan semua dah ready ker? 4 minggu ada kemungkinan bersalin awal...

    moga dipermudahkan dan... diberi kesihatan yg baik Aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beg semua dh siap..ehehe...readyyy tunggu tanda je..terima kasih atas doa...aaminnn

      Delete
  5. tak lama dah tuu kak. semoga dipermudahkan semua ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. 29hari tu lama jugak...semoga dipermdahkan...aaminnn

      Delete
  6. mesti rasa cepat la sikit keluar..kan??hahahah..

    ReplyDelete
  7. Irra banyakkan rehat ..jangan makan mengarut takut cirit birit lagi hehehe..semoga dipermudahkan utk irra dan adik baby

    ReplyDelete