Lapar tengah malam


Anis Insyirah jaga pukul 3 lebih. Nangis nangis tak berhenti. Selalu langkah pertama mommy tepuk2 bontot Anis Insyirah. Kemudian dia akan sambung tdo. Selamat... 

Malam ni tak selamat la. Nangis tak berhenti pulak tu. Dan semakin kuat. DaddyG siap kejut mommy "Anis nangis tu".

"I tahu dah.", cik Kak ni pon dah buka mata luas. 

"Jom kita turun bawah.", mommy ajak Anis Insyirah. Dia pon terus bangun. Jam menunjukkan 4 pagi.

Turun bawah letak dia depan tv dan letak biskut meri. Pastu mommy ke dapur. Buatkan air. Kupas buah mangga. 

Melayan mangga masak

Pagi-pagi buta layan mangga ye sayang. Yum yum. 


Jam 4:30 pagi. Kemudian mommy pon ajak naik atas semula. Macam mengantuk dah. Tapi tak nak tidur. Ke tak boleh nak tidur? 

Mommy nak up entry, Anis Insyirah tak bagi. Sibuk dia ambil gadjet mommy. 

Akhirnya letak dalam buaian. 5 minit je terus dibuai mimpi. Kroh kroh kroh siap berdengkur lagi.

Mommy tak tunggu lama. Terus angkat Anis Insyirah naik atas tilam. Selamat Anis Insyirah tidur sampai 9:30 pagi ni.

8 comments:

  1. Berselera sungguh dia mkn time pg buta no. Ank2 sue jenis bgn awal cari mkn. Thats why pagi2 lg dah kena bgn siapkan srpn diaorg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia memang sentiasa berselera tak kira masa.

      Delete
  2. alamak! kalu aida gitu mau jadi zombi kat opis ha ha ha :)

    ReplyDelete
  3. Anis Insyirah lapar rupanya..patutla tak boleh nak tidur..siannya..

    ReplyDelete
  4. hihi..comel je... suka tengok dye makan..huhu

    ReplyDelete
  5. teringat akak masa mengandung anak pertama..tengah-tengah malam mesti terjaga sebab lapar. sanggup kejut suami bangun pukul 1-2pagi ajak makan roti canai ..hehehe

    ReplyDelete
  6. kalau perut lapar mmg x lena tdio

    ReplyDelete