Mommy preggy cabut lalang?


Haa korang percaya? Mommy irra cabut lalang belakang rumah tu.. Hoii kuat rupanya ibu mengandung ni! He he he

Masa nak mulakan tu macam takut. Pastu semangat tu berkobar-kobar bila teringatkan emak di kampung.

Emak kata, "Nasirah boleh buat". Nasirah tu nama penuh mommy Irra. Kalau seorang ibu yang membesarkan anaknya sejak keluar dari rahimnya sehingga dewasa percaya mommy boleh buat, takkan mommy tak boleh buat? 

Try la dulu! 

Hasilnya.


Lebih separuh juga mommy cabut lalang tu. Tak payah keluarkan sesen pon. 


Cuma keluar peluh jantan. Fuhh rasa semangat nak habiskan semua tadi. Tapi miang dah satu badan. So mommy stop dulu. 

Penghabisan kerja-kerja menaiktarafkan tanah belakang rumah akan diteruskan oleh daddyG. 

Sebenarnya, kita tak boleh judge sesuatu tanpa bertindak. Mommy dok rasa mommy preggy tak boleh nak clear kan kawasan belakang rumah tu. Penat tu memang la penat. Tapi takde lah sampai teruk sangat nak mencabut lalang tu.

Apa-apa pon kita kena berusaha dan mencuba terlebih dahulu. Jangan lakukan sesuatu di luar kemampuan diri. Dah tak mampu kena berhenti dan cari alternatif lain.

Keputusan mommy untuk mencuba mencabut lalang tu memberi suatu kepuasan. Ingat susah sangat. Rupanya senang. Syabas mommy!

16 comments:

  1. wahhh..power la kak ira.. terbaikk... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. supeer power mommy. hoyeayyyy. hehee

      Delete
  2. super women betul ira... meh pinjam mesin rumput abah mertua KM huhu..

    ReplyDelete
  3. dulu masa memula kawen macam tu la keadaan depan rumah saya...memang kena buat sendiri la kalau nak sedap mata memandang..kan?/tambah la orang perempuan cam kita mata ni bukan rela tengok semak 2 gitu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. takut tengok semak tu. nk tunggu en suami lama nye nak weekend. so try la pelan2 mana yg terdaya. heee

      Delete
  4. Wah...kuatnya Irra...ha'ah kan..walau preggy pun kena rajin buat kerja jugak..tak lehla nak manjakan sangat..apa pun kena tengok kemampuan diri dululah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..baru kusedari. padahal memang tak dok saja pon. banyak keje surirumah ni. xpenah dok diam. klu tertdo kepenatan pon anak2 mai kejut. heeee

      Delete
  5. gigih betul mommy... tapi betul tau... kita jangan negatif sangat atau manjakan diri sangat... tahniah mommy sebab kuat !!

    ReplyDelete
  6. irra..jgn rajin sgt..jaga kesihaan tu biar daddgy yg buat;;pastu sembur racun

    ReplyDelete
  7. bagus , kuat semangat Irra ni kan.

    p/s ..dah klik2 iklan nuff Irra.

    ReplyDelete