Gunting ajaib


Mommy berangan lama dah nak gunting rumput kat laman rumah ni. Tapi tak bergerak pon. Tapi tengok rumput merimbun rasa macam nak suruh orang potong rumput. Haishhh sikit cenonet tu je dia nak charge RM30. Apa lagi, dengan kudrat yang ada mommy potong rumput dengan gunting ikan.


Makcik Mee, jiran sebelah bagitau mommy dia guna gunting ikan potong rumput. Haa makcik Mee pon rasa harga yang bangla dok potong rumput tu tak berbaloi.

link

Susah payah daddyG kerja, mommy rasa bertanggungjawab memastikan penjimatan yang optimum.


Anak-anak pon sama naik nak membantu aka menyibuk.


Dapat seplastik penuh rumput. Tu pon baru gunting bahagian yang tak kena matahari. Panas terik oi makcik buat keje. Rajin benor makcik ye.

5 comments:

  1. Bagus irra...dah boleh berjimat di situ..byk juga rumput yg irra potong tu.

    ReplyDelete
  2. Good idea guna gunting ikan ni!

    ReplyDelete
  3. bagus ni...nasib baik kat rumah takde rumput..hehe

    ReplyDelete
  4. hihi... anis pon buat cmnie je kak ira.. walaupun nanti cepat tumbuh, xpe la..yg penting jimat..hihi

    ReplyDelete
  5. Buat sendiri lagi jimat...lagi pun rumput sentiasa memanjang..sayang kot nak upah RM30 untuk potong rumput tu...elok buat sendiri je selagi mampu :)

    ReplyDelete