Bangun Pagi Minta Susu


Adam Rayyan bangun pagi turun tangga cari mommy di bawah. 


DaddyG dah ajar turun tangga hati-hati. Pegang pemegang tepi tu. Adam Rayyan ni memang jenis berhati-hati. Kalau tengok dia tuang air dari jag ke dalam cawan pon jadi sakit hati. Terlampau sangat berhati-hati. Hahaha padahal si anak takut kena marah kalau tumpahkan air tu.


Dah turun bawah dia sebut "Adam". Yang ni pon dari dulu lagi. Dia nak bagitau dia dah bangun. Kemudian mai peluk mommy. 

Mommy saja tanya soalan yang mommy dah tahu apa jawapannya, "Adam nak apa?" 

"Susu!" 


Alamak, daddy la ni. Pakaikan baju kawen. 


Selamat la untuk beberapa jam Adam Rayyan bahagia. Sebab perut dah terisi. Okey nak g tengok Anis Insyirah dah jaga kat atas.


Tips penting supaya anak tidak meragam atau merengek adalah pastikan perut mereka tidak kosong. Perut kosong boleh masuk angin dan mereka pon berangin. ^^

7 comments:

  1. biasanya anak-anak kecil bangun pagi mesti minta susu..samalah dengan Dahlia..siap tarik tangan bawa akak atau zauj ke dapur suruh buatkan susu...budak-budak sekarang bijak..

    ReplyDelete
  2. Betul tu irra...pantun irra di pg hari..perut berangin, ank pun berangin...

    ReplyDelete
  3. hahah..betul..bila perut anak masuk angin ,ada la yang nak naik angin..:)

    ReplyDelete
  4. betul tu... perut dak kicik kalo kosong mula lerr nak meragam... macam iolsss jugak.... lalalalala

    ReplyDelete
  5. tgk tangga tu ngeji pulak...anis x panjat ke tangga tu

    ReplyDelete