Pindah ke mana?

Dari Shah Alam kami berubah arah. Dari zaman belajar, sehingga kawen dan dah mengandung anak ke 3 kami masih tinggal di Shah Alam. Maka sudah tiba masanya mengucapkan selamat tinggal Shah Alam. Bye bye Shah Alam!

Hahaha padahal pindah tak jauh pon dari Shah Alam. Kerana DaddyG bekerja di Shah Alam. Mommy Irra, Adam Rayyan dan Anis Insyirah je la dah tak pergi Shah Alam. 

Kami pindah ke Bandar Bukit Raja Klang. Kalau jalan sibuk pon 25minit daddyG dah sampai ke tempat kerja.

Hari tu mommy bagitau owner baru rumah sewa lama halau kami kan. Walaupon kena halau, mommy tinggalkan rumah dalam keadaan elok. Ni dia bukti.

Bilik utama. Elok ja walaupon kami tinggal kat sini 3 tahun 10 bulan. 


Bilik kedua. Masih elok. Bilik ni dahulu buat stor je. 


Ruang tamu ada conteng sikit. Tu pon Adam Rayyan conteng sebelum kami kena halau. Siap plan nak cat balik. Tapi apa kan daya. Memang khidmat mengecat kami tidak diperlukan. Hahaha.


Dapur je la mommy tak sempat nak cuci elok-elok. Penat teramat sangat dah. 


Ni kira elok sangat dah la lagu ni kan? 


Lubang jamban pon masa kami masuk hitam legam. Kami keluar jadi putih. Penyewa bagus macam ni pon kau nak halau. Tak tahu la lepas ni kau dapat penyewa macam mana. Harap dapat hat elok-elok je la.


9 comments:

  1. Smg kehidupan lebih baik di tempat baru irra :)

    ReplyDelete
  2. Owner x gtau me npe dia at cmtu? Ad jmpe dIA x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dh diberitahu dalam entri lepas. :d

      Delete
  3. apsal owner dia tak kemas nie..kenalah kemas apa yang patut.cat dulu ke...kesian ira kena kemas semua nie..nie nak kena tolak duit rumah nie.paling tak suka pindah rumah nielah,penat kan ira..sabar ye lah ye..buat kerja tu pelan-pelan..kang ira pulak yang sakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni rumah sewa lama. Bukan rumah sewa baru :p

      Delete
  4. kire oke la tu kak ira tinggalkan rumah lama cmtu.. ade org tinggal sepah2 macam jiran sebelah anis.. sabo je la.. tingkap pon pecah2 dibuatnye.. owner geleng kpale je la..hahah.. semoga happy tinggal di rumah baru :)

    ReplyDelete
  5. mungkin dah sampai masa untuk berubah angin...semoga dipermudahkan segalanya ek...

    ReplyDelete