Akibat Cium Lantai


Alkisah semalam. Oh lewat update. Si adik sedang menangis dan nak bermanja ngan mommy. Si abang ambil air kat dapur bawa ke depan dan tertumpah dalam perjalanan. 


Lepas tu si abang minta roti pula. Mommy pon suruh la abang pergi ambil sendiri. Mommy sedang memujuk adik.

"Hati-hati air tumpah tadi. Jalan elok-elok. Jatuh kang", pesan mommy.

Tak beberapa lama selepas itu bunyi benda jatuh dan tangisan si abang. Berdarah bibir dia cium lantai. 

Haishhh bukan mommy tak nak tolong ambil roti atau lap air tumpah tu. Adik pon tengah menangis masa tu.


Betul-betul dia cium kuat sampai bibir jadi begini. 


Zoom dekat lagi. Huuuu kesian Adam Rayyan.


Lega mommy tengok bibir je darah. Gigi tak apa-apa.

Pengajaran, kalau air tumpah lepas ni cepat-cepat lap.

12 comments:

  1. orang tua pesan..jangan ditegur bila anak buat sesuatu diluar kawalan..contohnya..'jangan panjat..nanti jatuh'...tup2 anak tu betul2 jatuh..entah ler tp mmg kebetulan..sbb akak bila anak2 lasak tgh panjat tak berani tegur ..kalau tegur mmg jatuh..hehehehe

    ReplyDelete
  2. alaa kesiannya si abg...menangis kuat x??

    ReplyDelete
  3. mak anis kate, kalau ckp nanti jatuh kang, mesti jatuh lepas tu.. huhu.. sampai sekarang kalau mak ckp jgn..terus tak sedap hati..hihi.. kesian adam ye.. semoga cepat elok.. luka2 cmnie org nak besar.. :D

    ReplyDelete
  4. siannyaaa....
    kena letak ais dekat mulut yg luka tu nanti darah cepat berhenti...

    ReplyDelete
  5. betul..budak2 kan..dalam kita pesan tu tetp jadi..jadi tak boleh nak harapkan diaorang ni kalau bab berhati2..heheh...masih kecil..kan??biasa la..

    ReplyDelete
  6. aduhai... pedih tu mommy.... kalau sha kena ni, berairmata tak hingatttt macam baby2.... hehe... get well soon cyg...

    ReplyDelete
  7. Allahuakhbar.. Klau sy panik jap tgk bbir budak darah cmtu..

    ReplyDelete
  8. Sakit tu bibir adam terluka.....tapi hero kan, adam mesti la kuat.

    ReplyDelete