Oh Manisnya Rambutan dari Kampung

Rezeki rambutan manis dari kampung. Terima kasih mak ayah mentua kirim buah sekotak.


Masa kat rumah pakcik, mommy dah melantak sakan. Sampai rumah, makan lagi. Saya hantu buah-buahan tempatan ni. Huhuu sayang kampung jauh-jauh.. T_T


Buah banyak sangat. Kalau tak makan segera, buruk pula. So mommy siap kupas. Dah kupas, hiris-hiris asingkan isi dari biji. 


Hehe mengancam tak?? Perah air limau taruk dalam ni. Perghhhhh.. Ok, limau nipis takde. Makan saja je lah..


Hahaha ini anak bertuah pon nak makan jugak. Jangan risau ya. Saja bagi untuk posing ambik gambar je. 


Woi Anis Insyirah!! Sebiji dia masuk mulut. Ini adegan sangat bahaya. Jangan biarkan anak anda sendirian makan rambutan. 


Ini first time Anis Insyirah makan rambutan. 


Macam dah selalu makan rambutan je gaya. Anak-anak semua menurun mommy. Suka buah-buahan tempatan. DaddyG dia tak pandang pon. 

Teringin nak makan durian pulak.
Sekian. 

23 comments:

  1. sedapnya tengok rambutan... haha siap kupas tuk anak lagi hihi...

    p/s: ira di tag, nanti singgah blog sy ya..

    ReplyDelete
  2. Daady G suka buah salak. huhu
    Perghhh baru tadi teringat nak makan buah moktan yang isinya "lekang"

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh? dia xmakan banyak pon. xberahi buah sangat..

      Delete
  3. telan air liur nengok dia makan rambutan, ada musim ek sekarang
    dh kopek2 tu buh lam peti ais..yum yumm sedapppp
    :)

    ReplyDelete
  4. sedap pulak nampak die mkan buah rambutan tu.

    ReplyDelete
  5. sedapnya rambutan deh...haishhh kt kmpung skrng musim pulasan

    ReplyDelete
  6. Jangan makan bnyk-2 sangat , nanti kunk batuk .. hehehe .. kalau bnyk sangat , try la buat jem rambutan . :D

    ReplyDelete
  7. Akak pun suka buah buahan tempatan mcm langsat, rsmbutan, durian, msnggis klau dpt kawin dgn org ada dusun kan best ni nk beli kat pasar mahal bsngetA

    ReplyDelete
  8. rambutan my feveret 4,eva n eva

    ReplyDelete
  9. Memang sekarang musim kan kak? Terliur pulak saya tengok anak akak makan :3

    ReplyDelete
  10. Saya baru jer makan durian tadi.. bila tengok ni terbalik nak makan rambutan pulak dah.. :D

    ReplyDelete